loading...

texmachine

دستگاه پرزسوزی پارچه پنبه‌ای،پشمی،مصنوعی،ترکیبی

 

دستگاه پرزسوزی چیست؟

 

دستگاه پرزسوزی یک دستگاه صنعتی است که برای حذف پرزهای اضافی از سطح پارچه استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از حرارت، پرزهای اضافی را می‌سوزاند و سطح پارچه را صاف و یکنواخت می‌کند.

 

کاربردهای دستگاه پرزسوزی

 

صنایع نساجی: برای بهبود ظاهر و کیفیت پارچه‌های پنبه‌ای، پشمی و پلی‌استر استفاده می‌شود.

صنایع چرم و پوست: برای حذف پرزهای اضافی از سطح چرم و پوست استفاده می‌شود.

صنایع شیمیایی: برای حذف پرزهای اضافی از سطح مواد شیمیایی مانند پارچه‌های آغشته به چسب و رزین استفاده می‌شود.

صنایع خودروسازی: برای حذف پرزهای اضافی از سطح قطعات خودرو مانند داشبورد و صندلی‌ها استفاده می‌شود.

صنایع مبلمان: برای حذف پرزهای اضافی از سطح پارچه‌های مبلمان استفاده می‌شود.

 

انواع دستگاه پرزسوزی

 

دستگاه پرزسوزی گازی: این نوع دستگاه از سوخت گاز برای تولید حرارت استفاده می‌کند.

دستگاه پرزسوزی برقی: این نوع دستگاه از برق برای تولید حرارت استفاده می‌کند.

دستگاه پرزسوزی لیزری: این نوع دستگاه از لیزر برای تولید حرارت استفاده می‌کند.

 

 

نحوه عملکرد دستگاه پرزسوزی

دستگاه پرزسوزی از یک سری مشعل‌های حرارتی برای تولید حرارت استفاده می‌کند. این مشعل‌ها در فاصله مشخصی از سطح پارچه قرار می‌گیرند. پارچه به صورت پیوسته از روی مشعل‌ها عبور می‌کند و پرزهای اضافی آن توسط حرارت مشعل‌ها می‌سوزند.

 

در دستگاه‌های پرزسوزی گازی، مشعل‌های حرارتی از سوخت گاز برای تولید حرارت استفاده می‌کنند. در دستگاه‌های پرز سوزی برقی، مشعل‌های حرارتی از برق برای تولید حرارت استفاده می‌کنند. در دستگاه‌های پرز سوزی لیزری، لیزر برای تولید حرارت استفاده می‌شود.

 

در دستگاه‌های پرزسوزی گازی و برقی، تنظیمات دستگاه باید به گونه‌ای انجام شود که حرارت مشعل‌ها به اندازه کافی باشد تا پرزهای اضافی پارچه را بسوزاند، اما به اندازه کافی کم باشد که به پارچه آسیب نرساند.

 

در دستگاه‌های پرزسوزی لیزری، تنظیمات دستگاه باید به گونه‌ای انجام شود که شدت لیزر به اندازه کافی باشد تا پرزهای اضافی پارچه را بسوزاند، اما به اندازه کافی کم باشد که به پارچه آسیب نرساند.سرعت حرکت پارچه از روی مشعل‌ها نیز باید به گونه‌ای تنظیم شود که پرزهای اضافی پارچه به طور کامل سوزانده شوند، اما پارچه نسوزد.

 

در دستگاه‌های پرزسوزی اتوماتیک، پارچه توسط یک موتور به صورت پیوسته از روی مشعل‌ها عبور می‌کند. این امر باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

 

در دستگاه‌های پرزسوزی دستی، اپراتور پارچه را به صورت دستی از روی مشعل‌ها عبور می‌دهد. این امر باعث کاهش سرعت کار می‌شود، اما کنترل بیشتری بر روی فرآیند پرز سوزی دارد.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 15 آذر 1402 زمان : 14:59 بازدید : 44 نویسنده : texmachine

موارد استفاده از دستگاه لمینت ابر و پارچه :

لمینت فوم : رول فوم EVA توسط شرکت سازنده تولید می شود و پس از آن با استفاده از دستگاه لمینت می توان بر روی فوم تولید شده انواع پارچه، بیاله، چرم، سوزنی، پارچه پشت مواد، ساتن، برزنت، جیر، مخمل و سایر پارچه ها را لمینت کرد. حال این لمینت می تواند بصورت دوبله (۲لایه) و سوبله (۳لایه) باشد.

لمینت پارچه به پارچه :  با استفاده دستگاه لمینت ابر و پارچه می تواند انواع پارچه ها را بصورت دوبله لمینت کرد.

لمینت فوم رول EVA با فویل آلومینیوم : با استفاده از دستگاه لمینت ابر و پارچه می تواند فوم رول EVA را با فویل آلومینیومی لمینت کرده و پس از آن آجدار کرد.

چاپ کاغذ طرح دار بر روی پارچه : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند کاغذهای طرح دار را بر روی انواع پارچه روسری، ساتن، حریر و سایر پارچه ها چاپ نمود.

دستگاه لمینت ابر وپارچه: برای لمینت کردن پارچه روکش ماشین ، کفاشی ها، کیف دوزی، مبلمان، تشک و هر صنایعی که نیاز به چسباندن ابر و اسفنج پشت پارچه و یا چرم مورد استفاده قرار می گیرد

 برای این دستگاه از گاز شهری و یا گاز مایع میتوان استفاده کرد.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 12 مهر 1402 زمان : 10:02 بازدید : 53 نویسنده : texmachine

دستگاه لمینت پارچه

لمینت یعنی چه؟

لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است. یا به عبارت ساده تر افزودن هر سطح بر سطح دیگر را لمینت گویند.که این فرایند را دستگاه لمینت پارچه انجام میدهد

لمینت در صنعت نساجی:

لمینت (کیسه لمینت) لایه محافظ پوششی است که بر روی پارچه مورد استفاده جهت تولید جمبوبگ و انوع گونی ها (کیسه لمینت) داده می شود و به هنگام دوخت کیسه، سطح لمینت شده در داخل کیسه قرار گرفته و مانع نفوذ رطوبت داخل کیسه گونی می گردد.

توجه داشته باشید که لمینت (کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت میشود و به هیچ عنوان گونی (کیسه لمینت) را ضد آب نمی سازد. در صورتی که ممانعت از رطوبت بیشتر مد نظر باشد

 معمولا استفاده از لایه پلی اتیلن (نایلون) داخلی گونی (کیسه لمینت) توصیه می شود ، هرچند که این لایه پلی اتیلن (کیسه لمینت) محافظ نیز، کیسه و محتویات را ۱۰۰% در برابر رطوبت محافظت نمی نماید.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی اتیلن (نایلون) در این است که تا چه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد. در هر حال بایستی توجه نمایید که گونی ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد ، ضد آب نیستند!

موارد استفاده از دستگاه لمینت پارچه :

لمینت فوم : رول فوم EVA توسط شرکت سازنده تولید می شود و پس از آن با استفاده از دستگاه لمینت می توان بر روی فوم تولید شده انواع پارچه، بیاله، چرم، سوزنی، پارچه پشت مواد، ساتن، برزنت، جیر، مخمل و سایر پارچه ها را لمینت کرد. حال این لمینت می تواند بصورت دوبله (۲لایه) و سوبله (۳لایه) باشد.

لمینت پارچه به پارچه :  با استفاده دستگاه لمینت می تواند انواع پارچه ها را بصورت دوبله لمینت کرد.

لمینت فوم رول EVA با فویل آلومینیوم : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند فوم رول EVA را با فویل آلومینیومی لمینت کرده و پس از آن آجدار کرد.

چاپ کاغذ طرح دار بر روی پارچه : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند کاغذهای طرح دار را بر روی انواع پارچه روسری، ساتن، حریر و سایر پارچه ها چاپ نمود.

دستگاه لمینت ابر وپارچه: برای لمینت کردن پارچه روکش ماشین ، کفاشی ها، کیف دوزی، مبلمان، تشک و هر صنایعی که نیاز به چسباندن ابر و اسفنج پشت پارچه و یا چرم مورد استفاده قرار می گیرد

 برای این دستگاه از گاز شهری و یا گاز مایع میتوان استفاده کرد.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 17 تیر 1402 زمان : 15:56 بازدید : 54 نویسنده : texmachine

دستگاه الیاف پر کن | دستگاه حلاجی الیاف برای پر کردن اسباب بازی ،  بالش،  پنبه عروسک،  دستگاه پرکننده فلوم، پر کردن پشم شیشه ، کرک ،فیبر ،پر کن بالش گردنی ماشین، لباس،  قابل استفاده میباشد.

روش کار دستگاه پر کن :

روش کارکرد دستگاه پر کن  | دستگاه حلاجی به این صورت است این دستگاه دارای یک مکش است که فیبر را با سرعت وارد دستگاه می کند سپس کارگر دکمه دستگاه را روشن می کند و با پدال موجود در دستگاه فیبر وارده به سمت جسم مورد نظر جهت پر کردن آن خارج می شود.

 

عمل خروج در دستگاه به سرعت انجام می شود باعث کاهش زمان پر کردن می شود و همچنین باعث کم شدن هزینه می شود زیرا کارگر جهت پر کردن فیبر را بسیار کم می کند و فقط به یک نفر جهت پدال زدن برای خروج فیبر از دستگاه نیاز دارد.

دستگاه پر کن نیاز به فضای زیاد ندارد و از اشغال زیاد فضا جلوگیری می کند. لوله خروجی دستگاه قابلیت تعویض دارد و می توان سایز آنرا تغییر داد از سایز کوچک و متوسط و بزرگ است از لوله سایز کوچک برای پر کردن لبه کوچک شیء مورد نظر و از لوله بزرگ برای پر کردن جسم بزرگ استفاده می شود.

 

دستگاه پر کن روزانه حجم زیادی از الیاف را حلاجی و پر می کند که باعث افزایش سرعت و کاهش زمان حلاجی می شود

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 19 دی 1401 زمان : 17:46 بازدید : 60 نویسنده : texmachine

امروز شما رو با دستگاه لمینت فوم متالایز آشنا میکنم. قبل از اینکه بگم دستگاه چیه و چه جوری کار میکنه اول فوم پلی اتیلن  و فوم متالایز به شما معرفی کنم که فوم پلی اتیلن و فوم متالایز چیه و چه کاربرد هایی دارند تا بیشتر با این محصول آشنا بشید .

 

فوم متالایز یکی از انواع فوم ها است که فوم پلی اتیلن یک لایه ورق آلومینیومی روی آن لمینت میشود. فوم متالایز نام های مختلفی دارد فوم روکش آلومینیوم ،فوم پلی اتیلن، فوم روکش فلزی  که این فوم صنعت های مختلفی کاربرد دارد.

فوم متالایز دارای مزایای بسیاری است که چند مورد از آنها را برایتان نام میبرم 

  1. عایق صدا
  2. عایق برودتی
  3. کاربرد راحت و اقتصادی
  4. قابلیت انعطاف و ضربه پذیری
  5. مقاومت شیمیایی 
  6. قدرت چسبندگی قوی
  7. عایق رطوبتی
  8. حمل آسان 
  9. کیفیت و دوام بالا
  10. عایق حرارتی و ایزوله صوتی
نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 13 دی 1401 زمان : 16:50 بازدید : 49 نویسنده : texmachine

شرکت دانش بنیان کارن سی ان سی تولید کننده ی دستگاه سی ان سی قالبسازی |قالب pu

مقایسه قالب گیری تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC

وقتی نوبت به طراحی و ساخت قطعات پلاستیکی برای محصولات خود می رسد ، چندین روش ساخت وجود دارد. قبل از شروع نمونه برداری از قسمت خود چگونگی ساختن قطعات پلاستیکی شما ، مهم است ، که گزینه های خود را کشف کرده و دریابید که کدام روش برای نیازهای شما بهتر است ، از انتخاب مواد گرفته تا سرعت و مقیاس تولید قطعات. در این مقایسه ، ما دو روش را بررسی می کنیم: قالب تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC.

قالب تزریق پلاستیک چیست؟

قالب تزریق پلاستیک قطعات را با تزریق مواد مذاب – که معمولاً ترموپلاستیک است – در قالب ها تولید می کند ، که به عنوان ابزار نیز شناخته می شوند. قبل از تزریق پلاستیک در بشکه گرم می شود ، درون قالب تزریق می شود ، در امتداد کانال هایی که به عنوان دونده شناخته می شوند حرکت می کند و سپس به خود قسمت می رسد. پس از اتمام ، قالب باز می شود ، و بخشی خارج می شود ، دستگاه آماده است تا دوباره فرایند را شروع کند. در این روش قالب خوبی ساخته شده و رزین پلاستیکی مناسب می تواند قطعات بسیار دقیق را با سرعت بسیار بالایی تولید کند.

ماشینکاری CNC چیست؟

در حالی که قالب تزریق در حال پر کردن است ، ماشینکاری CNC در حال حکاکی است. CNC – که مخفف کنترل عددی رایانه است – ماشینکاری مربوط به استفاده از مواد حذف برش های کنترل شده از رایانه است که از یک لایه جامد در یک زمان انجام می شود. این اطلاعات از یک CAD یا یک پرونده دیجیتالی مشابه گرفته می شود و امکان تغییر در پرونده های بین تولید را فراهم می آورد. کامپیوتر این پرونده ها را به یک سری دستورات که به یک یا چند ابزار فرزکاری که برای تولید محصول نهایی کار می کنند ، تغذیه می شود. این امر امکان انتقال سریع بین طرحهای دیجیتالی و قسمتهای بدنی را فراهم می آورد.

 دستگاه سی ان سی قالبسازی

  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی بطری های پت از جنس پلاستیک
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی صنعتی قطعات پلاستیکی به روز تزریق پلاستیک
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی برای تولید محصولات پلاستیکی به روش روتومولدینگ
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی برای تولید قطعات فلزی صنعتی به روش ریخته گری
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی  دقیق و ظریف برای ضرب سکه و مدال
  • ساخت قالب و سی ان سی قالب pu
  • ساخت قالب و سی ان سی قالب های پلی اورتان
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 07 دی 1401 زمان : 11:45 بازدید : 49 نویسنده : texmachine

دستگاه کلندر چیست؟
برای پرداختن یا صیقل دادن یک ورق از کلندر استفاده میکنن مجموعه ای از غلتک‌های با فشار بالا  را  دستگاه کلندر میگویند که برای شکل دهی مواردی مانند کاغذ، پارچه یا پلاستیک استفاده می‌شود.

 کلندر در دو نوع عرضه می شود غلتک سرد و غلتک گرم، دستگاه کلندر یک دستگاه انتقال دهنده حرارت به منظور ایجاد چاپ روی سطوح مختلف و به طور ویژه چاپ روی پارچه و لباس است. 

در این دستگاه‌ها از یک غلتک مخصوص استفاده شده که گردش آن به همراه حرارت باعث تصعید جوهر و در نتیجه انتقال آن به سطح پارچه یا هر سطح منعطف دیگر می‌شود.

یکی از روشهای تکمیل نهایی پارچه عمل مکانیکی کلندر کردن پارچه میباشد. عمل کلندرینگ با هدف ایجاد سطحی براق یا مات، زیر دستی نرم و انعطاف پذیر بر روی پارچه های رنگرزی یا چاپ شده انجام میشود. در اثر عمل کلندر کردن، همانند روش مرسریزه کردن پارچه; جلا، روشنایی، شفافیت و درخشندگی،صافی و نرمی پارچه بیشتر میشود.

نحوه عملکرد دستگاه کلندر ها
اغلب کلندرها از چندین غلطک و یک سیلندر (استوانه فلزی) ساخته شده اند که توسط یک الکتروموتور به گردش درمی آیند. در دو طرف غلطک ها و سیلندر از یاتاقان ها و در برخی کلندرها از بلبرینگ های دور پایین استفاده شده که باید به طور منظم گریس کاری شوندحتما میبایست برای گریس کاری کلندر از گریس نسوز با کیفیت بالا استفاده شود 

 داخل سیلندر اغلب کلندر ها از نوعی روغن حرارتی پر شده که توسط المنت ها گرم شده و دمای سیلندر را به صورت یکنواخت بالا میبرند و در بعضی از کلندرهای تک فاز آماتور داخل سیلندر روغن استفاده نشده و فقط یک ردیف المنت در مرکز سیلندر کار شده که مشکلات زیادی دارند و دمای یکنواختی ندارند.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 20 آذر 1401 زمان : 15:45 بازدید : 59 نویسنده : texmachine

دستگاه وکیوم ممبران

دستگاه وکیوم ممبران یکی از قسمت های عمده و انکار ناپذیر صنعت چوب و مبلمان صفحه ای روکش کردن قطعات می‌باشد که یکی از تکنیکهای مورد استفاده روش روکش کردن با دستگاه وکیوم ممبران است. اجرای مکانیزم پرس کاری با چند روش مختلف میسر می‌شود که باعث شده دستگاه پرس وکیوم با نام‌هایی همچون پرس وکیوم آسانسوری، پرس وکیوم صندوقی، دستگاه وکیوم ممبران ،پرس وکیوم واگنی و … در بازار شناخته شوند. 

در ادامه این مطلب به معرفی انواع این دستگاه ها میپردازیم:

 

تک سینی صندوقی ( صدفی ) :

تک سینی آسانسوری :

دوسینی ( دومیزه ) :

سه سینی ( سه میزه ) :

فرمینگ :

دستگاه وکیوم ممبران:

عملکرد دستگاه وکیوم ممبران

 

عموماً بعد از تراش و حکاکی و پرداخت و چسب پاشی، قطعه را در این دستگاه ها قرار می‌دهند و سپس روکش مورد نظر را بر روی قطعه کار قرار می‌دهند و بعد از گرم کردن روکش بوسیله المنت هایی که در بالای روکش تعبیه شده است هوای بین قطعه و روکش را تخلیه می‌کنند و با استفاده از فشار هوا که مستقیماً به روکش وارد می‌شود، روکش بر روی کار پرس می‌شود.

 

پرس وکیوم تک سینی آسانسوری یا دستگاه وکیوم ممبران

خدمات پرس وکیوم دستگاه وکیوم ممبران

دستگاه پرس وکیوم تک سینی یا دستگاه وکیوم ممبران ساخت کارن سی ان سی در ابعاد 300*140 و 300 *120 میباشد ، البته این ابعاد استاندارد تعبیه شده میباشد و ابعاد دستگاه میتواند به سفارش مشتری متغییر باشد.

 

پرس وکیوم آسانسوری همانند پرس وکیوم صندوقی بر روی یک شاستی ساخته میشود و هد بالای آن با کمک جک پنوماتیک با حرکت آسانسوری بر روی ریل جابه جا میشود.

 

با کمک پرس وکیوم آسانسوری میتوان درب های ام دی اف ، قطعات ام دی اف خام را روکش کرد.وکیوم آسانسوری قابلیت خم کاری چوب و وکیوم ممبران را نیز دارد.

 

پرس وکیوم پی وی سی ( pvc ) یا دستگاه وکیوم ممبران

 

پرس وکیوم pvc روی چوب و نوپان : این دستگاه یکی از دستگاه های مخصوص برای روکش PVC بر روی چوب و نوپان بحساب می آید. جهت تهیه یک دستگاه وکیوم PVC چوب باید تمامی شرایطی که حاکی از کمیت ، قیمت و کیفیت دستگاه پرس وکیوم MDF ، قطعات استفاده شده، کیفیت کار خروجی ، گارانتی دستگاه پرس وکیوم ، خدمات پس از فروش دستگاه و …. را مد نظر قرار دهد.

 

مشخصات فنی دستگاه :

 

قابلیت پرس وکیوم روکش های pvs , pp بر روی سطوح ابزار خورده

سیستم مکش بسیار قوی

سیستم بارگذاری دستگاه به صورت دستی و اتوماتیک مجهز به plc

دارای چندین حافظه جهت کار با فویل های مختلف

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 01 آذر 1401 زمان : 17:36 بازدید : 62 نویسنده : texmachine

دستگاه روکش Pvc

پرس وکیوم،روکش pvc روی چوب و نوپان : این دستگاه یکی از دستگاه های مخصوص برای روکش PVC بر روی چوب و نوپان بحساب می آید. جهت تهیه یک دستگاه وکیوم PVC چوب باید تمامی شرایطی که حاکی از کمیت ، قیمت و کیفیت دستگاه پرس وکیوم MDF ، قطعات استفاده شده، کیفیت کار خروجی ، گارانتی دستگاه پرس وکیوم ، خدمات پس از فروش دستگاه و …. را مد نظر قرار دهد.

 

خصوصیات و ویژگی های دستگاه پرس وکیوم ،روکش pvc روی چوب و نوپان :

 

– روکش کردن درهای کابینت پس از تراش در توسط دستگاه سی ان سی

 

– روکش کردن انواع قطعات ساخته شده از MDF پس از برش با دستگاه سی ان سی (مانند قطعات تشکیل دهنده یک میز کامپیوتر، یک ست تخت خواب، یک کمد ساخته شده از ام دی اف یا غیره)

 

– روکش کردن درهایی از جنس ام دی اف، پس از ساخت در از ام دی اف خام

 

– روکش کردن قطعات خام MDF

 

– روکش کردن هر نوع محصول ساخته شده ازMDF

 

مشخصات فنی دستگاه :

 

قابلیت پرس وکیوم روکش های pvc, pp بر روی سطوح ابزار خورده

 

سیستم مکش بسیار قوی

 

سیستم بارگذاری دستگاه به صورت دستی و اتوماتیک مجهز به plc

 

دارای چندین حافظه جهت کار با فویل های مختلف

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 29 آبان 1401 زمان : 15:26 بازدید : 52 نویسنده : texmachine

دستگاه پرس وکیوم

دستگاه پرس وکیوم دارای انواع مختلفی میباشد که بسته به قابلیت ها ی محنصر به فرد و محدودیت ها هر کدام برای کار های متفاوتی استفاده میشوند.

لازم به ذکر است به وکیوم دو و سه میزه پرس وکیوم ریلی واگنی نیز گفته میشود.

پرس وکیوم تک سینی آسانسوری

دستگاه پرس وکیوم تک سینی ساخت کارن سی ان سی در ابعاد 300*140 و 300 *120 میباشد ، البته این ابعاد استاندارد تعبیه شده میباشد و ابعاد دستگاه میتواند به سفارش مشتری متغییر باشد.

خم با پرس وکیوم فرمینگ

دستگاه پرس وکیوم فرمینگ برای خم قطعات ام دی اف ( mdf ) و شکل دادن به آن ها ، ساخت شرکت کارن سی ان سی

این دستگاه قابلیت فرم دهی به قطعه تا ضخامت مورد سفارش مشتری را دارد.

اوپراتور دستگاه پرس وکیوم فرمینگ آسانسوری بسته به ضخامت قطعه ام دی اف مورد نظر میتواند mdf های 3 میلی را روی هم چیده و چسب بزند و سپس عمل وکیوم را انجام دهد.

مزیت های دستگاه پرس وکیوم آسانسوری

ابعاد های کارگیر استاندارد 300*140 و 280*140 و 260*140 و 280*120 و 260*120

مجهز به چروک گیر و تایمر و کنترل دما

با آموزش ونصب رایگان

پرس وکیوم آسانسوری همانند پرس وکیوم صندوقی بر روی یک شاستی ساخته میشود و هد بالای آن با کمک جک پنوماتیک با حرکت آسانسوری بر روی ریل جابه جا میشود.

با کمک پرس وکیوم آسانسوری میتوان درب های ام دی اف ، قطعات ام دی اف خام را روکش کرد.وکیوم آسانسوری قابلیت خم کاری چوب و وکیوم ممبران را نیز دارد.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 29 آبان 1401 زمان : 14:27 بازدید : 66 نویسنده : texmachine

دستگاه وکیوم فرمینگ

نکس ماشین شرکتی دانش بنیان با حدود دوهه سابقه ی درخشان در زمینه ی ساخت انواع ماشین آلات صنعتی از جمله دستگاه وکیوم فرمینگ میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش دستگاه تماس بگیرید.

این روش یکی از روش های پرسابقه و جز بهترین روش ها برای ساخت محصولات پلاستیکی میباشد.

شکل دهی به مواد پلاستیکی در این روش و دستگاه ها به این گونه میباشد که در ابتدا ورق پلاستیکی وارد دستگاه میشود و بعد از حرارت دیدن توسط کوره دستگاه ، حالت شکل پذیری به خود میگیرد.

ورق روی قالب قرار میگیرد و هوای موجود در دستگاه توسط پمپ خلا خالی میشود. 

در اثر ایجاد خلا ، فشار به وجود آمده موجب حالت گیری ورق به شکل قالب درون دستگاه میشود.و پس از ضایعات گیری محصول نهایی ساخته میشود.

از این روش برای تولید محصولاتی همچون محصولات زیر استفاده میشود :

بسته بندی موادی غذایی ، ابزار و یراق ، اسباب بازی ها و در مدل های صنعتی تر و قوی تر لوازم جانبی خود رو ، بدنه ی یخچال و قایق و… 

با دستگاه وکیوم فرمینگ میتوان متریال های زیر را فرم دهی کرد :

  • PET
  • PVC
  • ABS
  • کریستال
  • هایمپکت
  • و…

تولید کننده دستگاه وکیوم فرمینگ 

ساخت دستگاه وکیوم فرمینگ ها نسبت به کاری که انجام میدهند میتواند ساده یا پیچیده باشد.

دستگاه های ساده شامل بخش های ورق گیر و قالب بند میباشند.

ابتدا ورق در ورقگیر قرار میگیرد و سپس توسط کوره گرم میشود.

بعد از گرم شدن ورق بر روی قالب قرار گرفته و مکش هوا و خلا شروع میشود و پس از آن ورق شکل قالب را به خود میگیرد. 

فرآیند فرمینگ به دو بخش کلی تقسیم میشود: 

  • حرارت دهی
  • شکل دهی

دستگاه وکیوم فرمینگ که به بخش شکل دهی میتواند به سه صورت زیر انجام گیرد :

  • شکل دهی با خلا
  • شکل دهی با فشار هوا
  • شکل دهی مکانیکی

خلا

در این روش ورق گرما دیده بر روی قالب حفره دار قرار میگیرد و فشار خلا موجب کشیده شدن ورق درون قالب و شکل دهی آن میشود.

سرد بودن قالب موجب شکل گیری ورق درون آن میشود.

فشار هوا

در این روش ورق گرم شده به وسیله ی فشار هوایی که از بالا بر آن وارد میشود به داخل حفره ی قالب داخل شده و شکل گیری انجام میشود.

برای خروج هوای وارد شده باید درون قالب حفره هایی تعبیه شود.

مکانیکی

در این روش ورق حرارت دیده نیاز به دو قالب مثبت و منفی داریم که ورق در بین آن ها قرار میگیرد و با فشار مستقیم قالب شکل پذیری انجام میشود.

این روش نسبت به دو روش قبل محصولی دقیق تر در اختیار ما قرار میدهد.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 28 آبان 1401 زمان : 10:42 بازدید : 32 نویسنده : texmachine

لمینت یعنی چه؟
لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است. یا به عبارت ساده تر افزودن هر سطح بر سطح دیگر را لمینت گویند.که این فرایند را دستگاه لمینت پارچه انجام میدهد

لمینت در صنعت نساجی:

لمینت (کیسه لمینت) لایه محافظ پوششی است که بر روی پارچه مورد استفاده جهت تولید جمبوبگ و انوع گونی ها (کیسه لمینت) داده می شود و به هنگام دوخت کیسه، سطح لمینت شده در داخل کیسه قرار گرفته و مانع نفوذ رطوبت داخل کیسه گونی می گردد.

توجه داشته باشید که لمینت (کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت میشود و به هیچ عنوان گونی (کیسه لمینت) را ضد آب نمی سازد. در صورتی که ممانعت از رطوبت بیشتر مد نظر باشد

 معمولا استفاده از لایه پلی اتیلن (نایلون) داخلی گونی (کیسه لمینت) توصیه می شود ، هرچند که این لایه پلی اتیلن (کیسه لمینت) محافظ نیز، کیسه و محتویات را ۱۰۰% در برابر رطوبت محافظت نمی نماید.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی اتیلن (نایلون) در این است که تا چه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد. در هر حال بایستی توجه نمایید که گونی ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد ، ضد آب نیستند!

موارد استفاده از دستگاه لمینت پارچه :

لمینت فوم : رول فوم EVA توسط شرکت سازنده تولید می شود و پس از آن با استفاده از دستگاه لمینت می توان بر روی فوم تولید شده انواع پارچه، بیاله، چرم، سوزنی، پارچه پشت مواد، ساتن، برزنت، جیر، مخمل و سایر پارچه ها را لمینت کرد. حال این لمینت می تواند بصورت دوبله (۲لایه) و سوبله (۳لایه) باشد.

لمینت پارچه به پارچه :  با استفاده دستگاه لمینت می تواند انواع پارچه ها را بصورت دوبله لمینت کرد.

لمینت فوم رول EVA با فویل آلومینیوم : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند فوم رول EVA را با فویل آلومینیومی لمینت کرده و پس از آن آجدار کرد.

چاپ کاغذ طرح دار بر روی پارچه : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند کاغذهای طرح دار را بر روی انواع پارچه روسری، ساتن، حریر و سایر پارچه ها چاپ نمود.

دستگاه لمینت ابر وپارچه: برای لمینت کردن پارچه روکش ماشین ، کفاشی ها، کیف دوزی، مبلمان، تشک و هر صنایعی که نیاز به چسباندن ابر و اسفنج پشت پارچه و یا چرم مورد استفاده قرار می گیرد

 برای این دستگاه از گاز شهری و یا گاز مایع میتوان استفاده کرد.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 01 آبان 1401 زمان : 14:21 بازدید : 22 نویسنده : texmachine

دستگاه لمینت سه غلطکه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که موجب چسباندن و ایجاد باندینگ مابین پارچه ها ، پارچه و فوم می‌شود حال نکته حائز اهمیت این است که دستگاه چگونه کار می کند. دستگاه در سه تیپ ساخته می شود و بستگی به سفارش مشتری دارد که کدام مدل را نیاز دارد.

دستگاه لمینت چسبی

دستگاه لمینت فیلم

دستگاه لمینت چسب و فیلم (دستگاه لمینت سه غلطکه )

دستگاه لمینت چسبی

این دستگاه دارای دو غلطک اصلی میباشد یک غلطک روغن داغ یا حرارتی المنتی در بالای دستگاه دارد که باعث گرم شدن چسب و چسبندگی بیشتر میشود و دارای یک غلطک سرد که با چسب لاتکس (دوغاب) از مخزن استیل چسب آغشته می شود. این دستگاه از پایین یک لایه چسب لاتکس را روی پارچه آغشته میکند و پارچه در قسمت بالایی به همراه چسب حرارت می بیند و در آخر با پارچه رویی لمینت میشود

دستگاه لمینت فیلم

این دستگاه تقریبا مانند دستگاه لمینت چسبی میباشد با این تفاوت که به جای یک عدد غلطک سرد و یک عدد غلطک داغ دارای دو عدد غلطک داغ میباشد. طریقه کارکرد این دستگاه اینگونه می باشد ابتدا به فیلم حرارتی مستقیم داده می‌شود این حرارت باعث میشود که شبکه های پیوندی فیلم به طور سطحی ذوب شده و حالت چسبناک داشته باشند سپس با پرس کردن پارچه ، فوم و یا غیره به یکدیگر بچسبند. ببین دو پارچه یک لایه فیلم قرار می گیرد و هم پارچه رویی و هم پارچه زیرین توسط غلطک های داغ حرارت میبیند و بهم محکم چسبانده می شوند

دستگاه لمینت چسب و فیلم(دستگاه لمینت سه غلطکه )

این دستگاه میکس هر دو دستگاه میباشد یعنی میتواند لمینت چسبی بزند و هم لمینت فیلم این دستگاه دارای سه غلطک می باشد یک غلطک سرد و دو غلطک گرم که به این دستگاه لمینت سه غلطکه گفته می شود

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 20 مهر 1401 زمان : 11:52 بازدید : 31 نویسنده : texmachine

سازنده دستگاه سی ان سی تراش فوم جهت مصارف گوناگون: مدل های کامپوزیتی مدل های ریخته گری المان های شهری مدل سازی ماکت سازی طراح و سازنده دستگاه و ماشین آلات صنعتی جهت سفارش و استعلام قیمت تماس بگیرید. مهندس سلحشور

اطلاعات بیشتر در وب سایت ما به نشانی  

 ماشین آلات سی ان سی karencnc.ir

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 17:21 بازدید : 27 نویسنده : texmachine

ساخت دستگاه سی ان سی رزوه زن رایزر با بالاترین کیفیت دقت بالا سرعت بالا کیفیت بالا قابلیت زدن پخی روی رایزر بدون محدودیت اندازه رایزر گروه ماشین سازی کارن سی ان سی فعال در زمینه ی ساخت دستگاه و ماشین آلات صنعتی جهت سفارش و استعلام قیمت تماس بگیرید. مهندس سلحشور

اطلاعات بیشتر در وب سایت ما به نشانی  

 ماشین آلات سی ان سی karencnc.ir

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 17:18 بازدید : 33 نویسنده : texmachine

ساخت سی ان سی تخت با این دستگاه انواع چوب های تخت و صاف را تراش دهید با هر طرحی که دوست دارید. جهت سفارش و استعلام قیمت تماس بگیرید. مهندس سلحشور

اطلاعات بیشتر در وب سایت ما به نشانی  

 ماشین آلات سی ان سی karencnc.ir

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:47 بازدید : 22 نویسنده : texmachine

سی ان سی فلزات و نقطه مرجع

نقطه مرجع دستگاه نقطه ثابتی روی دستگاه است که به هنگام دریافت G مناسب است.

دستگاه به طور خودکار به محل نقطه مرجع باز می گردد. اغلب این نقص همان خانه صفر است.

معمولاً نیاز داریم که ابزار توسط نقطه دیگری بنام نقطه واسطه میانی به نقطه مرجع فرستاده شود.

اینکار توسط کد 28G انجام می شود. مختصات X و Z واسطه توسط 28 تعیین می شود.

با صدور دستور ابزار بی نقطه واسطه سپس به محور مرجع می رود.

نقطه صفر قطعه کار W

نقطه صفر قطعه کار سیستم مختصات قطعی را در رابطه با نقطه صفر ماشین معین می کند.

نقطه صفر قطعی کار بوسیله برنامه نویس انتخاب شده و به هنگام تنظیم ماشین وارد سیستم CNC می شود.

محل نقطه صفر قطعی کار میتواند آزادانه بوسیله برنامه نویس در محدوده کار ماشین انتخاب گردد.

لازم به توصیه است این نقطه آنچنان باید انتخاب گردد، که ابعاد رسم شده قطعه به آسانی قابل تبدیل به مقادیر مختصات باشد.

سی ان سی در قطعات چرخان

برای قطعات چرخنده نقطه صفر قطعی باید در طول محور کله گی و منطبق بر کف سمت راست و یا چپ باشد.

برای قطعات فرزکاری معمولاً انتخاب یک گوشه جانبی به عنوان نقطه صفر توصیه می گردد.

گاهی اوقات نقطه صفر را نقطه صفر برنامه ریز هم می نامند.

نقطه صفر قطعه کار Werk STuchnuILPnKT wNP است.

معمولاً در گوشه چپ پایین قطعه کار بیشتر مواقع است.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:40 بازدید : 26 نویسنده : texmachine

دستگاه cnc فرز و سی ان سی حکاکی می‌توان از آنها برای منبع و کسب درآمد خوب استفاده کرد. با در نظر گرفتن این که که نمونه های گوناگونی از این cnc ها در بازار موجود است و از لحاظ عملکرد دارای تفاوت هایی با یکدیگر میباشند، انتخاب دستگاه مناسب با نیاز شما مهم ترین بخش کار میباشد. شمامیتوانید برای بدست اوردن اطلاعات کامل از انواع مدل های دستگاه سی ان سی به مقالات سایت ما مراجعه نمایید.

اگر شما به دنبال بدست آوردن در آمد خوب از طریق حکاکی با دستگاه cnc میباشید در این مطلب چند پیشنهاد ساده و جذاب برای راهنمایی شروع کار شما پیشنهاد میدهیم.

سنگ نوشته با دستگاه سی ان سی حکاکی

سی ان سی حکاکی طرح های مختلف و نوشته ها جذابیت و زیبایی جالبی به نمای ساختمان ها میبخشد. نماهای رومی ای که امروزه در ساختمان ها مشاهده مینمایید با استفاده از دستگاه سی ان سی ساخته میشوند. شما میتوانید الگو های متفاوتی را که در وب موجود است استفاده کرده و یا با تسلط خود بر نرم افزار های این cad/cam طرح های خود را با استفاده از دستگاه سی ان سی پیاده سازی کنید.

 

تراش آلمینیوم و ایجاد قطعات تزئینی

با استفاده از دستگاه سی ان سی آلمینیوم تراش شما میتوانید به عنوان مثال جا سوییچی های کوچک و قطعات مختلف تزئینی خودرو را تولید کنید،

دستگاه سی ان سی آلمینیوم تراش محدودیتی در تراش فلزات نرم مانند برنج و آلمینیوم و مس ندارد، با توجه به این که آلمینیوم طول عمر بالایی دارد شما میتوانید محصولاتی زیبا و با طول عمر بالا تولید کنید و به راحتی به کسب در آمد قابل توجهی برسید.

حکاکی بر روی ورق های فلزی

شما میتوانید یا کمک cnc تابلو های حکاکی شده ی با علائم و نشانه های مختلف را تولید کنید که در بازار مشتریان زیادی دارد، و میتواند شمارا به در آمد خوبی برساند.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:38 بازدید : 36 نویسنده : texmachine

یکی از دستگاه های پرکاربرد که در صنعت مبل سازی بکار میرود دستگاه cnc روتاری منبت میباشد که با کمک این دستگاه طرح های زیبا و متنوع بسیاری از چوب خام تولید میشود.این دستگاه ها به صورت تک کله و چند کله ساخته میشوند که هرچه تعداد کله های دستگاه بیشتر شود به همان ضریب سرعت کار و تولید نیز بیشتر میشود.

 

 

نحوه ی کارکرد دستگاه سی ان سی منبت کاری

 

دستگاه منبت کاری شامل سه محور x،y،z میباشد و محور z محور حرکت اسپیندل و برش عمقی میباشد ، در این دستگاه میتوان محور چهارم روتاری نیز نصب کرد که در صنعت مبل و برای تراش پایه ی مبل بسیار کار آمد میباشد.

 

مشخصات دستگاه روتاری منبت کاری کارن سی ان سی

 

سی ان سی منبت کاری تخت و روتاری
8کله و 10کله
مخصوص فرزکاری پایه و تاج مبل
مدل میز متحرک با دقت و کیفیت مطلوب
قطعات تایوانی
آموزش و نصب رایگان
دستگاه 10 کله تمام اتوماتیک
تابلو برق هوشمند
4 محور با میز متحرک 4*3 متر
شاستی صنعتی بسیار قوی
10 عدد اسپیندل 4.5 ایتالیایی
سرعت بالا بدونه بدونه لرزش
سرو دلتا تایوان
قطر کارگیر 40 سانت به طول 220 سانت
چون دستگاه نو می باشد گارانتی کامل دارد.
نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:36 بازدید : 36 نویسنده : texmachine

دستگاه سی ان سی سنگ زنی چاقو چیست؟

دستگاه سی ان سی سنگ زنی چاقو , چاقوهای دستی را از اشکال و اندازه های مختلف تیز می کند

استفاده از cnc سنگ زنی چاقو آسان و بصورت کاملا خودکار میباشد

ویژگی های دستگاه سنگ زنی چاقو

  • دقت بالا
  • سرعت بالا
  • تمام اتوماتیک
  • تمیزی کار
  • و…
نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:33 بازدید : 22 نویسنده : texmachine

دستگاه cnc : در وهله اول برای خرید دستگاه cnc باید دقت لازم را داشته باشید. متاسفانه با توجه به گسترده بودن بازار سی ان سی، شرکت ها و سازنده های فراوانی برای ورود به این حرفه وارد شده و با واردات و ساخت دستگاه، اقدام به فروش آن می کنند. شرایط اغوا کننده ای که بر سر راه خریداران قرار می گیرد باعث می شود گاهاّ این افراد به اشتباه خرید کنند. در حقیقت این شرایط فرد را به خرید بیش از نیاز خود ترغیب می کند و به مرور زمان مشکلاتی را به وجود می آورد.

 

این اشتباه در خرید سی ان سی به چند شکل انجام می شود، برخی از افراد، دستگاه مناسبی نمی خرند یا بهتر است بگوییم در خرید دستگاه دچار اشتباه می شوند. ممکن است اندازه دستگاه را درست انتخاب نکنند و یا فعالیتی که قرار است با آن به اهداف خود برسند برایشان معلوم نباشد. این اشتباه خیلی زود تاثیرات منفی خود را بر روی کسب و کار می گذارد. شما باید سعی کنید در هنگام خرید دستگاه cnc با توجه به شرایط واقعی خود اقدام کنید تا از هیچ بابت مشکلی در آینده برای شما ایجاد نشود.

 

باید در هنگام خرید دستگاه cnc با مشاوران کارن سی ان سی صحبت کنید تا دستگاه درست را انتخاب کنید.

یکی از دلایلی که باعث می شود خرید دستگاه به اشتباه انجام شود، منطقه ای است که فرد می خواهد در آن فعالیت کند. وقتی یک شهر کوچک چند دستگاه سی ان سی داشته باشد و فعالانه در حال فعالیت باشند، نصب یک دستگاه دیگر نمی تواند توجیه اقتصادی داشته باشد و به همین دلیل باید با دقت انجام شود. این موضوع هم به مشورت و تحلیل بازار نیاز دارد که متاسفانه در بسیاری از مواقع مورد توجه قرار نمی گیرد.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:31 بازدید : 31 نویسنده : texmachine

فرز cnc چهار محور : ماشین آلات سی ان سی را عموما با تعداد محورهای آنها شناسایی میکنند و به توانایی هایشان پی می برند. به عنوان مثال سی ان سی های 2 محور، 3 محور و همچنین سی ان سی 4 محور و سی ان سی 5 محور نیز وجود دارد.

 

البته در صنایع مختلف تعداد محورها قابل افزایش است که در صنعت چوب از سی ان سی های سه محوره و چهار محوره بیشتر استفاده می شود. گاهی اوقات هم از دستگاه سی ان سی 5 محور در کارخانه جاتی با تولیدات سری و کمی پیچیده قرار می گیرد.

 

سی ان سی 5 محور به دلیل توانایی بسیار بالا در صنعت مدلسازی خودرو نیز استفاده می شود که به دلیل قیمت بسیار بالا و منحصر به فرد بودن این دستگاه معمولا کمتر در کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه فرز cnc چهار محور

 

دستگاه های cnc از ۲ محور بیشتر هستند و هر دستگاهی مانند سی ان سی تراش و سی ان سی فرز می تواند محور های بیشتری داشته باشد که این امر باعث می شود دستگاه سی ان سی پیشرفته تر شود.

 

دستگاه فرز cnc چهار محور هم به همین صورت می باشد و با اضافه شدن محور چهارم قدرت بیشتری به دستگاه می بخشد و همچنین این دستگاه cnc توانایی ماشینکاری قطعات پیچیده را پیدا می کند. لازم به ذکر است که دستگاه فرز cnc چهار محور مناسب برای قطعات گرد و ماشینکاری قطعات پیچیده می باشد. معمولا خریداران دستگاه سی ان سی چهار محور کسانی هستند که تمایل به ساخت و یا حکاکی روی اجناس دارند و یا می خواهند سرعت تولید خود را افزایش دهند و از نیرو کار کمتری استفاده کنند.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:29 بازدید : 24 نویسنده : texmachine

مزایای دستگاه سی ان سی : اگر بخواهیم در مورد کارآیی و گستردگی کار با ماشین آلاتی مثل دستگاه سی ان سی، دستگاه برش لیزر، دستگاه وایرکات و… اطلاعاتی به دست آوریم، اولین قدم این است که فواید و موارد کاربرد این ماشین آلات را  بررسی کنیم.

هر چه اطلاعات فنی پیرامون این دستگاه ها قابل مطالعه و در دسترس عموم مردم باشند، با این حال بدون اطلاع از اینکه انگیزه و دلیل اصلی استفاده از وسیله ای مثل دستگاه برش لیزر یا دستگاه سی ان سی شامل چه نکاتی است، آن میزان اطلاعات به دست آمده پوچ و بی معنا خواهد بود. به همین دلیل است که می گویند علوم صنایع بدون مطالعات میدانی و کاربردی، چندان تاثیری در ارتقای دانش و تجربه علاقمندان نخواهند گذاشت.

دیگر مزایای دستگاه سی ان سی میتوان 

از جمله شاخه های صنعت که بهره فراوانی از انواع قابلیت ماشین آلات برش دارد، صنایع ماشین سازی، قالب سازی و مدل سازی می باشد. بدون استفاده از دستگاه سی ان سی یا لیزر، این مشاغل امکان سفارشات مشتریان خود را با دقت و در زمان مورد نظر تحویل دهند. به ویژه اینکه در صورت ایجاد اختلال در کیفیت محصول خروجی و عدم انطباق با تلرانس های معیار، مشکلات بعدی نیز به وجود خواهد آمد.

مثلا تجهیزی که قرار است مونتاژ و در ساخت دستگاه دیگری جایگذاری شود، کارآیی لازم را نخواهد گذاشت. همچنین اگر ابعاد و اندازه های قالب های و ماشین کاری شده، آنچنان که باید دقیق و در حدود تلرانس معیار نباشند، پس از فرآیند ریخته گری، سبب تولید محصولی با کیفیت سطحی پایین خواهند شد.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:27 بازدید : 24 نویسنده : texmachine

مقایسه قالب گیری تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC

 

وقتی نوبت به طراحی و ساخت قطعات پلاستیکی برای محصولات خود می رسد ، چندین روش ساخت وجود دارد. قبل از شروع نمونه برداری از قسمت خود چگونگی ساختن قطعات پلاستیکی شما ، مهم است ، که گزینه های خود را کشف کرده و دریابید که کدام روش برای نیازهای شما بهتر است ، از انتخاب مواد گرفته تا سرعت و مقیاس تولید قطعات. در این مقایسه ، ما دو روش را بررسی می کنیم: قالب تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC.

قالب تزریق پلاستیک چیست؟

 

قالب تزریق پلاستیک قطعات را با تزریق مواد مذاب – که معمولاً ترموپلاستیک است – در قالب ها تولید می کند ، که به عنوان ابزار نیز شناخته می شوند. قبل از تزریق پلاستیک در بشکه گرم می شود ، درون قالب تزریق می شود ، در امتداد کانال هایی که به عنوان دونده شناخته می شوند حرکت می کند و سپس به خود قسمت می رسد. پس از اتمام ، قالب باز می شود ، و بخشی خارج می شود ، دستگاه آماده است تا دوباره فرایند را شروع کند. در این روش قالب خوبی ساخته شده و رزین پلاستیکی مناسب می تواند قطعات بسیار دقیق را با سرعت بسیار بالایی تولید کند.

ماشینکاری CNC چیست؟

 

در حالی که قالب تزریق در حال پر کردن است ، ماشینکاری CNC در حال حکاکی است. CNC – که مخفف کنترل عددی رایانه است – ماشینکاری مربوط به استفاده از مواد حذف برش های کنترل شده از رایانه است که از یک لایه جامد در یک زمان انجام می شود. این اطلاعات از یک CAD یا یک پرونده دیجیتالی مشابه گرفته می شود و امکان تغییر در پرونده های بین تولید را فراهم می آورد. کامپیوتر این پرونده ها را به یک سری دستورات که به یک یا چند ابزار فرزکاری که برای تولید محصول نهایی کار می کنند ، تغذیه می شود. این امر امکان انتقال سریع بین طرحهای دیجیتالی و قسمتهای بدنی را فراهم می آورد.

 

مقایسه قالب گیری تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC

وقتی نوبت به طراحی و ساخت قطعات پلاستیکی برای محصولات خود می رسد ، چندین روش ساخت را در نوک انگشتان خود قرار داده اید. قبل از شروع نمونه برداری از قسمت خود و متعهد ساختن چگونگی تولید قطعات پلاستیکی شما ، مهم است که گزینه های خود را کشف کرده و دریابید که کدام روش برای نیازهای شما بهتر است ، از انتخاب مواد گرفته تا سرعت و مقیاس تولید قطعات. در این مقایسه ، ما دو روش را بررسی می کنیم: قالب تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:24 بازدید : 29 نویسنده : texmachine

دستگاه تراشکاری چیست؟

 

دستگاه تراشکاری  (تراش cnc) دستگاهی است که با استفاده از ابزارهای برش و با قطرهای مختلف که برای تولید یک شیء روی قطعه کار اعمال می شود. این ماشین آلات قادر به تولید انواع شکل، برش و جزئیات در قسمت کاری چرخان هستند.

 در ماشین تراش CNC ، کاربر می تواند با استفاده از کامپیوتر و یا درگاه داده سی ان سی یا صفحه کنترل دستگاه را برنامه ریزی کند تا قطعات با کیفیت را با سرعت بالایی تولید کند. تراش CNC به دو صورت عمودی یا افقی می آید.

دستگاه تراشکاری افقی سی ان سی :

 

ماشینکاری تراش افقی CNC به وسیله اسپیندل که وظیفه چرخش قطعه کار و ابزار که وظیفه براده برداری را دارد انجام میشود. این دستگاه ها قطعه کار را می چرخاند در حالی که ابزار با برداشتن مواد اضافی ، قطعه را شکل می دهد. 

از انجایی که طول قطعه کار ممکن است بزرگتر باشد تراش cnc در دو نوع با گلویی اسپیندل بسته و باز عرضه می گردد لازم به ذکر است که محور حرکت تراش نیز به دو حالت Box و یا linear , در نوع ساخته و طراحی می گردد.

دستگاه تراشکاری سی ان سی bed تخت (تراش cnc تخت) :

 

در این نوع ماشین آلات و تراش با توجه به نوع براده برادری برای قطعات سنگین تر و براده زیاد حین ماشین کاری مثل چدن استفاده می گردد و سرعت پایین محور ها و عمر طولانی می توان نام برد.

دستگاه تراشکاری  سی ان سی bed مورب (تراش cnc مورب) :

 

در این نوع ماشین آلات که به تراش های های اسپید معروف می باشند سرعت محور ها چندین برابر بالاتر می باشد و دستگاه با توجه به اسم آن ریل ها با زاویه نصب و عمر بالاتر و سرعت ماشین کاری بالاتری داشته و جهت کارهای سری تراش مورد استفاده می باشد.

تراش های عمودی و بر خلاف ماشین های تراش افقی cnc تمایل دارند ردپای بزرگتر یا مقدار کل فضای مورد نظر خود را در اختیار داشته باشند ، تراش cnc افقی بیشتر برای استفاده در قطعه های کوچکتر یا متوسط مناسب می باشد.

 

 و برای قطعات سنگین و ریخته گری سنگین تردر قطعه کار با توجه به کشش گرانشی طبیعی زمین پیشنهاد می گردد حتما مشاوره و اصول ماشینکاری رعایت گردد که این اطلاعات به ویژه در صورت خرید دستگاه تراش سی ان سی استفاده شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:22 بازدید : 36 نویسنده : texmachine

دستگاه cnc , ماشین آلات cnc : امروزه صنعت گسترش روزافزونی دارد و به طور مداوم درحال توسعه و تکامل است و روز به روز ماشین آلات و دستگاه های صنعتی جدیدتری به بازار کار عرضه می شوند که هر کدام کامل کننده ماشین آلات قبلی هستند. به طوری که می توان قطعات ماشین آلات صنعتی را با ساده ترین روش و دقت زیاد و با صرف وقت و هزینه کمتری به مرحله انجام رساند.

صنعت و صنعت گران در گذشته با مشکلات زیادی از نظر ساخت قطعات روبرو بودند. ولی بعد از مدتی ماشین تراش چرخ تسمه ای و سپس ماشین های تراش جعبه دنده ای نیمه خودکار ساخته شدند. هم اکنون دامنه صنعت به مرحله ای رسیده که اغلب ماشین آلات افزار از سیستم کنترل عددی استفاده می کنند و به صورت خودکار و اتوماتیک طراحی و تولید می شوند. به طوری که می توان با قراردادن نوار ضبط شده توسط سیستم های کامپیوتری (کنترل عددی) در دستگاه کنترل ماشین، قطعات مختلف را با حداقل دخالت انسان به صورت دقیق و کامل تراشید.

ماشین آلات cnc  عملا همان دستگاه تراش ساده است که قابلیت کنترل به وسیله کامپیوتر توسط منطق ریاضی را دارد. در این دستگاه تمامی عملیات برش و فرزکاری توسط کامپیوتر انجام می شود و با دقت بالایی که دارد این کار را انجام می‌دهد. تنها نیاز این دستگاه وجود اپراتور در شروع و پایان عملیات است. برای عملکرد درست نیاز به نوشتن برنامه حرکتی آن هم فقط برای یک بار است. دستگاه این عمل را به صورت خودکار هر چند بار که بخواهیم تکرار می کند.

ماشین آلات cnc  در موارد مختلفی در صنعت استفاده می شود و یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های صنعتی محسوب می‌شود. به همین دلیل در این مقاله کارن سی ان سی قصد دارد برای شما از جزئیات این دستگاه صحبت کند.

دستگاه سی ان سی با توان کار بسیار بالا و دقت بسیار زیاد می تواند فرآیند تولید قطعات را سریعتر انجام دهد. این دستگاه با استفاده از مته پر سرعت و کنترل کامپیوتری بازوها برای تغییر مسیر مته در زمینه برش و سوراخ بسیار حرفه ای عمل می کند. به نسبت متریال مورد نظر برای برش بر روی سینی دستگاه و سیستم کالیبراسون دستگاه شروع به برش میکند.

دستگاه سی ان سی قابلیت انجام عملیات برش و سوراخ را در راستای سه محور اصلی دارد. این برش ها در واقع تورفتگی هایی را به اندازه نوک سر مته ایجاد می کنند که در حرکت دادن بازوها و همچنین تو رفتن یا بیرون آمدن مته بر روی متریال، خطوط و همچنین نفش ها ایجاد می شوند.

ماشین آلات cnc  یکی از پرکاربرد ترین ماشین آلات صنعتی است. با توجه به وسعت کارایی این دستگاه، از آن در صنایع مختلف استفاده می شود. استفاده از این دستگاه حتی تا صنایع مهمی چون موشک سازی و ماهواره سازی نیز پیشرفته است. زیرا دقت عملیات برش در این دستگاه میتواند تا صدم میلیمتر باشد. در واقع روز به روز گستردگی استفاده از دستگاه سی ان سی بیشتر می شود و صنایع بیشتری به فکر استفاده از این دستگاه می افتند.

با پیشرفته شدن دستگاه های سی ان سی میتوان نسل بعدی را توسط همین دستگاه ‌های فعلی تولید کرد و هر نسل، نسبت به مدل قبلی خود بسیار پیشرفته تر، دقیق تر و سریع تر خواهد بود.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:20 بازدید : 20 نویسنده : texmachine

دستگاه cnc سنگ : سنگ ماده ای میباشد که در صنایع گوناگون کاربردهای زیادی دارد. از صنایع ساختمانی گرفته تا تبلیغات از سنگ استفاده های مختلفی می شود. دستگاه های سی ان سی که جهت تراش روی سنگ طراحی و تولید شده که با بهره گیری از دقت کامپیوتری محصول هایی با کیفیت بالا با استفاده از این ماشین آلات میتوان تولید نمود.

 

دستگاه تراش مجسمه سازی :

 

این دستگاه ها در دومدل هد متحرک و میز متحرک ساخته میشوند که هر دو این مدل برای کار مجسمه سازی مناسب میباشد.

دستگاه cnc سنگ جهت کاربرد در سنگ ها و نمای ساختمان، تولید قطعات مدور مثل ستون و نرده سنگی، سنگ های مصنوعی در دکوراسیون داخلی و نمایشگاهی، حجاری ،پیکر تراشی و موارد تزییناتی و نوشتاری بر روی انواع سنگ قبر را دارا می باشند.

دستگاه های تراش سی ان سی از متداول ترین دستگاه cnc سنگ می باشند که در بازار موجود می باشد. این دستگاه ها در دو مدل “هد متحرک سه محور” و “پایه کار متحرک” طراحی و تولید می شود که برای تولید محصولات صنایع ساختمانی، مجسمه سازی و کارهای تبلیغاتی مناسب می باشد.

حکاکی روی سنگ (دستگاه cnc سنگ) به معنی کنده کاری روی سطوح مختلف سنگی، با استفاده از ابزارهای مکانیکی برای ایجاد نقش های مورد نظر می باشد. در سال های دور حکاکی روی سنگ صرفا هنر دست استادکاران با تجربه بود و ایجاد جلوه های خاص روی سنگ بسیار زمان بر و گران قیمت بود. امروزه با پدید آمدن دستگاه cnc سنگ امکان تولید نقش های بسیار پیچیده با دقتی بی نظیر و زمانی به مراتب کوتاه تر با هزینه ای پایین تر امکان پذیر گشته است.

 امکان انجام سی ان سی و برش رو انواع برش های الگودار (برش فضای سینک، گاز، پریزهای توکار کابینت آشپزخانه) نیز به همین طریق وجود دارد. اجرای ابزار کلاسیک و مدرن صفحات کابینت، جزیره و صفحات سنگی میزهای ناهار خوری، میز کار، عسلی و جلو مبلی از دیگر مصارف این دستگاه می باشد.

مصارف دستگاه cnc سنگ :

 

  • تولید تندیس های سنگی
  • قابلیت حکاکی برجسته بر روی انواع سنگ
  • قابلیت حاکاکی متن و تصویر با عمق های متفاوت و دلخواه
  • برش سنگ های ساختمانی و تزئینی

کاربردهای دیگر این دستگاه چه چیزهایی است؟

  1. ساخت ستون های بسیار زیبا در اماکن مختلف از جمله منزل، ویلاها، مراکز تجاری و اداری
  2. ساخت سرستون و حکاکی روی سرستون های اماکن مختلف
  3. ساخت و حکاکی و پیکرتراشی یا مجسمه سازی در ابعاد مختلف
  4. ساخت نیمکت و صندلی و المان های مختلف شهری در میادین و پارک ها و خیابان ها به شکل های مختلف
  5. ساخت انواع راه پله
  6. ساخت انواع گلدان در ابعاد و فرم های متنوع
  7. ساخت انواع شومینه سنگی

 

 

صنایع ماشین سازی کارن سی ان سی طراح و سازنده انواع ماشین آلات CNC می باشد که برعکس شرکت های وارد کننده محدودیتی در طراحی و ساخت نداردو باتوجه به نیاز شما انواع دستگاه های فرز و تراش سنگ  طراحی و تولید می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی و نحوه خرید دستگاه cnc لطفا با شماره تماس های موجود درسایت در ارتباط باشید.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:18 بازدید : 25 نویسنده : texmachine

سی ان سی تار چیست؟

با استفاده از این دستگاه میتوانید انواع مدل گیتار را با چوب بسازید

چه نوع چوبی مناسب cnc تار میباشد؟

شما میتوانید روی انواع چوب این کار را با کیفیت بالا انجام دهید

  • چوب گردو
  • چوب بلوط
  • چوب سنوبر
  • چوب سرو
  • و…

سرعت این دستگاه چقدر است ؟

سرعت این دستگاه بنا بر یک کله و یا چند کله بودن است

این دستگاه در نوع یک کله و چندکله به فروش میرسد

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:15 بازدید : 35 نویسنده : texmachine

ماشین های کنترل عددی 

ماشین های کنترل عددی یا سی ‌ان ‌سی (CNC) که کوتاه شده عبارت ” Computer Numerical control ” است؛ به استفاده و کنترل ماشین ابزار با استفاده از رایانه‌ می گویند.

 

به وسیله ماشین های کنترل عددی (CNC) می‌توان به سرعت قطعاتی با اندازه های دقیق از فلز یا چوب درست کرد. شکل این قطعات از پیش، توسط یک برنامه که در سیستم کم (CAM) یا توسط استفاده کننده به صورت دستی (Manual) تولید شده مشخص می‌گردد. معمولاً برای این منظور از جی کد (G-Codes) استفاده می‌شود. در این استاندارد، فایل ها، حرکت ابزارها و عملکرد ترتیبی دستگاه را تعیین می‌کنند.

 

در استانداردهای جدیدتر ماشین آلات CNC. شامل ISO 10303 و ISO 14649، فایل ورودی، عملیات لازم برای تولید قطعه کار را تعریف می‌کند و هر دستگاه با توجه به ابزار های خود، مسیر حرکت را می سازد.

 

حرکات دستگاه سی ان سی برخلاف ماشین آلات دستی، توسط “برنامه” کنترل می‌شود. این برنامه اکثرا به زبان جی کد نوشته می‌شود. مثلاً با دریافت دستور G1 X100 G100، ابزار روی یک خط مستقیم به مختصات (۱۰۰,۱۰۰) حرکت می‌کند. این حرکت با دقت زیاد و بدون نیاز به اندازه‌گیری توسط اپراتور انجام می‌شود. به همین دلیل ماشین های سی ان سی، سرعت و دقت ماشین کاری را به مراتب افزایش می‌دهند.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:14 بازدید : 24 نویسنده : texmachine

جی کد cnc : افراد زیادی هستند که از لحاظ فنی توانایی کار با ماشین آلات پیشرفته مثل دستگاه cnc را دارند، اما متاسفانه همین افراد در مبحث برنامه نویسی دستگاه cnc دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند شغل متناسب با توانایی خود پیدا کنند. برنامه این دستگاه‌ها بر مبنای زبان G-code (جی کد cnc) انجام می شود که برای هر کدام از حرکات دستگاه یک دستور خاص تعریف شده است که باید فرد قبلا با آنها آشنایی داشته باشد.

 

برنامه نویسی دستگاه (جی کدcnc) یعنی چه؟!

 

برنامه نویسی دستگاه سی ان سی شامل استفاده از یک رشته دستور است که با نظم خاصی پشت سر هم قرار گرفته اند و دستگاه در هر مرحله یکی از آنها را اجرا می‌کند. مثلاً شما اگر از دستگاه تراش سی ان سی برای برش دادن یک ابزار فلزی استفاده کنید که در قسمت های مختلف شکل های متفاوتی داشته باشد، لازم است که دستورات متفاوتی به آنها داده شود تا دستگاه آنها را به صورت مرتب و منظم اجرا کند.

 

پس اپراتور دستگاه عملاً در جریان برنامه نویسی دستگاه cnc به دستگاه دستور می‌دهد که هر کدام از فرآیند های برشی را با کدام ترتیب انجام دهد و شرایط برش آن به چه صورت باشد؟ استفاده از این زبان به این خاطر اهمیت دارد که با سیستم های مختلف طراحی مانند نرم افزار اتوکد و نرم افزار تری دی مکس همخوانی دارد و تکنسین می تواند ابتدا طرح مورد نظر را در این نرم‌افزارها پیاده کند و سپس به کمک دستگاه سی ان سی آن‌ها را به مرحله اجرا برساند.

 

 چگونگی ساختار دستور جی کد cnc:

 

برنامه نوشته شده برای اجرا در یک دستگاه cnc از چند بخش تشکیل شده است که تفسیر هر بخش از آن به معنی تعریف یک حرکت متفاوت در دستگاه است. در حقیقت شما به هنگام جی کد cnc یک سری دستورات به دستگاه می دهید که باید آن ها را به ترتیب و مطابق با برنامه‌هایی که شما در نظر گرفته‌اید انجام دهد. در ادامه یک نمونه از این دستورات را آورده ایم تا با ساختار کلی آن بیشتر آشنا شوید :

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:11 بازدید : 22 نویسنده : texmachine

cnc فلزات آلومینیوم یکی از دستگاه‌های قدرتمند است که تنوع بالایی به تولیدات کارگاه شما می بخشد و می تواند یک دستگاه مستقل برای کسب درآمد باشد. آلومینیوم به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می‌شود که قدرت ماشینکاری آن بسیار خوب است و می تواند یک انتخاب ایده آل در صنایع تولیدی باشد. خواص حرارتی و مکانیکی آلومینیوم باعث شده که کار با دستگاه سی ان سی روی آن ما را به اهداف مختلفی برساند.
البته در اینجا منظور ما از دستگاه cnc فلزات دستگاه‌هایی است که امکان کار روی آلیاژهای سایر فلزات مانند منیزیم و تیتانیوم را هم به ما می‌دهد.

 

سی ان سی آلومینیوم تراش یکی از ماشین آلات قدرتمند است که تنوع بالایی به تولیدات کارگاه شما می بخشد و می تواند یک دستگاه مستقل برای کسب درآمد باشد. آلومینیوم به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می‌شود که قدرت ماشینکاری آن بسیار عالی است و می تواند یک انتخاب بی نظیر در صنایع تولیدی باشد. خواص حرارتی و مکانیکی آلومینیوم باعث شده که کار با دستگاه cnc فلزات روی آن، کارن سی ان سی را به اهداف مختلفی برساند.

البته در این مقاله منظور ما از دستگاه سی ان سی تراش آلومینیوم دستگاه‌ هایی است که امکان کار روی سایر مواد مانند فلزات نرم، مس، برنج، چوب و پلاستیک را هم به ما می‌دهد.

زمانی که بخواهید از دستگاه سی ان سی فلزات برای برش دادن مواد مختلف استفاده کنید باید آنها را در دو گروه فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی قرار دهید. از آنجایی که مشخصات فنی و استحکام هرکدام از این فلزات با یکدیگر متفاوت است، مسلما شرایط کار دستگاه و همچنین بخش‌هایی مانند ابزار برشی در آنها باید تغییر کند تا ما بتوانیم از دستگاه cnc به شکل استاندارد و مناسب استفاده کنیم.

دستگاه cnc فلزات در مبحث آلومینیوم ریخته گری :

آلومینیوم ریخته گری که در اغلب موارد با آلومینیوم سری ۳۰۰ شناخته می‌شود برای منیفولد ورودی سیستم های مختلف، سرسیلندر و محفظه انتقال و همچنین بدنه بلوک موتور و بازوهای تعلیق در ماشین آلات مختلف استفاده می شود. نمونه های مختلفی از آلومینیوم ریخته گری وجود دارد که شما می توانید از طریق تراش و ماشینکاری آنها به کسب درآمد بپردازید. به خاطر داشته باشید که آلومینیوم ریخته گری بسیار قوی است و با قیمت پایین تری نسبت به آلومینیوم چقرمه به فروش میرسد.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 17 مهر 1401 زمان : 16:10 بازدید : 33 نویسنده : texmachine

با توجه به تولید ابر های رولی و اسفنج های رولی کارخانه ها تولید کنندگان کیف ، کفش ، روکش صندلی و… برای لمینت پارچه به روی ابر به مشکل خورده اند.

که چگونه ابر فشرده را به پارچه لمینت کنن این ابر ها در کارخانه های تولید ابر و اسفنج به صورت استوانه ای شکل بزرگ و فشرده تولید خواهد شد که برای مورد استفاده قرار گرفتن تولیدکنندگان باید برش بخورد .شرکت های خدماتی بسیاری وجود دارند که این ابر ها رو با دستگاه برش ابر برش میدهند اما این کار اقتصادی است؟

ما امروز دستگاه برش ابر را به شما معرفی خواهیم کرد که تمامی این مشکلات را برطرف میکند این دستگاه با دو دستگاه دیگر یک مجموعه کامل به اسم دستگاه لمینت ابر و پارچه تشکیل می دهد که امروز دستگاه برش ابر را به شما معرفی میکنیم.

این دستگاه با نام های مختلفی در بازه میشناسن که چند مورد ان را نام میبریم 

دستگاه برش_ابر ، دستگاه برش اسفنج ، دستگاه رول بر ، دستگاه رول بر ابر  ، رول بر ابر و….

دستگاه برش ابر و اسفنج تمام اتوماتیک

دستگاه قادر برش انواع ابر و اسفنج در سایز های مختلف حتی سایز های میلیمتری

دستگاه برش دارای لوازم زیر میباشد

  • اینورتر 
  • PLC
  • HMI
  • انکودر
  • تیغه برش
  • غلطک های نگهدارنده
  • مجهز به رول باز کن
  • مجهز به رول جمع کن
  • تیز کن اتوماتیک تیغه برش
  • با قابلیت تنظیم سریع سایز و طول کار
  • متراژ سنج میباشد

مهندس سلحشوری 09120452250

نظرات (0) تاریخ : شنبه 02 مهر 1401 زمان : 12:49 بازدید : 26 نویسنده : texmachine

لمینت یعنی چه؟
لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است. یا به عبارت ساده تر افزودن هر سطح بر سطح دیگر را لمینت گویند.که این فرایند را دستگاه لمینت پارچه انجام میدهد

لمینت در صنعت نساجی:

لمینت (کیسه لمینت) لایه محافظ پوششی است که بر روی پارچه مورد استفاده جهت تولید جمبوبگ و انوع گونی ها (کیسه لمینت) داده می شود و به هنگام دوخت کیسه، سطح لمینت شده در داخل کیسه قرار گرفته و مانع نفوذ رطوبت داخل کیسه گونی می گردد.

توجه داشته باشید که لمینت (کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت میشود و به هیچ عنوان گونی (کیسه لمینت) را ضد آب نمی سازد. در صورتی که ممانعت از رطوبت بیشتر مد نظر باشد

 معمولا استفاده از لایه پلی اتیلن (نایلون) داخلی گونی (کیسه لمینت) توصیه می شود ، هرچند که این لایه پلی اتیلن (کیسه لمینت) محافظ نیز، کیسه و محتویات را ۱۰۰% در برابر رطوبت محافظت نمی نماید.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی اتیلن (نایلون) در این است که تا چه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد. در هر حال بایستی توجه نمایید که گونی ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد ، ضد آب نیستند!

برای دیدن ادامه مطلب و کلیپ دستگاه لمینت پارچه کلیک کنید

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 06 شهریور 1401 زمان : 9:56 بازدید : 34 نویسنده : texmachine

نوار سراجی(نساجی) چیست؟

 

میتوان از انواع نخ های پلی استر,نایلون , نخ پنبه ,پلی پروپیلن (pp) جهت تولید انواع نوار استفاده نمود.نوار نساجی در زیر مجموعه نوارهای نساجی قرار می گیرد.نوار سراجی نواری است که پشت آن یک نوار پارچه ایی چسبانده شده است تا بادوام و انعطاف پذیر باشد.نوار سراجی شهرت استحکام بالای خود را از استفاده از پارچه های صنعتی به عنوان پشتیبان چسب به دست می آورد. این امر استحکام کششی محصول را افزایش می دهد و سازگاری هندسی محصول را در هنگام استفاده افزایش می دهد.

این نوع نوار در ابتدا برای آب بندی مفاصل در مجاری سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع ساخته شد، بنابراین نوار پارچه ای انعطاف پذیری و چسبندگی بالایی دارد که برای ایجاد محافظت قابل اعتماد در شرایط سخت شدن شرایط واقعاً لازم است.

مشخصات دستگاه برش اتوماتیک نوار سراجی

ساخت دستگاه برش تسمه

بصورت تمام اتوماتیک 

با قابلیت تنظیم سریع سایز و طول کار

مجهز به plc و مدار کنترل 

مجهز به موتورهای پیشرفته سرو موتوری

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 09 مرداد 1401 زمان : 14:56 بازدید : 31 نویسنده : texmachine

ملت(melt) به معنای چسب می باشد بنابراین لمینت ملت اسپری (لمینت پارچه پاششی)دستگاهی است که چسب حرارتی مایع را بر روی سطوح مورد نظر اسپری کرده و موجب لمینت و چسباندن محصولات میشود
از چسب حرارتی یا همان Hot melt در بسیاری از صنایع از جمله صنایع خودروسازی مخابرات و صنایع الکترونیکی صنایع کیف و کفش صنایع چاپ و صحافی و همچنین فعالیت های مراکز صنایع غذایی صنایع دارویی صنعت پوشاک و غیره استفاده می شود
در این مقاله قصد داریم دستگاه لمینت کوتینگ پاششی(لمینت پارچه پاششی) را به شما معرفی کنیم

لمینت کوتینگ پاششی (لمینت پارچه پاششی)

دستگاه لمینت کوتینگ پاششی (لمینت پارچه پاششی) برای تولید لمینت های فوم پارچه ای استفاده می شود.در این دستگاه چسب بر پایه حلال است.
لمینت ملت اسپری، یک لایه چسب حلال داغ را روی لایه فوم اسپری می کند که از طریق محفظه تعبیه شده عبور می کند. در این محفظه اسپری حلال تبخیر شده و از طریق هواکش خارج می شود. و با استفاده از یک تسمه، فوم پوشش داده شده به یک مجموعه غلطکی منتقل می شود.
در این غلطک، فوم به پارچه متصل شده و پس از عبور از نوار ضد الکتریسیته ساکن، مواد روی هسته مقوایی پیچیده می شود و در نهایت یک رول از فوم و پارچه لمینت شده تهیه میشود

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 03 مرداد 1401 زمان : 16:05 بازدید : 32 نویسنده : texmachine

امباس کردن چیست:

به حک کردن نقش و طرحی روی مواد ( چوب ،پارچه،فلز،چرم و… ) امباس کردن میگویند.حکاکی طرح ها به کمک مکانیسم گرما یا فشار ویا ادقام گرما و فشار بر روی جسم مورد نظر انجام میگیرد.

غلطک امباس:

غلطک امباس وظیفه ی ایجاد طرح مورد نظر  بر روی متریال  را دارد .

در مراحل ساخت غلطک امباس باید طرح مورد نظر را به روی سطح غلطک حکاکی نماییم.

ساخت غلطک امباس:

غلطک های امباس میتوانند به صورت حرارت مستقیم ( روش های قدیمی ) و یا غلطک روغن داغ باشند.

در غلطک های روغن داغ میتوان یک المنت را در وسط غلطک قرار داد ( برای غلطک های کوچک ) و یا از چند المنت در دو سر غلطک برای داغ کردن روغن استفاده کرد ( برای غلطک های بزرگ مانند غلطک کامپکت ).

انواع امباس :

همانطور که در ابتدای مطلب آوردیم دستگاه های امباس برای مواد مختلفی استفاده میشود شرکت دانش بنیان تکس ماشین در زمینه ی تولید دستگاه امباس پارچه،دستگاه امباس مبل،دستگاه امباس چرم،دستگاه امباس مبل فعالیت دارد.

دستگاه امباس چرم:

برای حکاکی لوگو ها و طرح های زیبا بر روی چرم استفاده میشود.

دستگاه امباس پارچه و مبل و موکت:

برای مشاهده ی ادامه این مطلب کلیک کنید.

نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1399 زمان : 9:07 بازدید : 190 نویسنده : texmachine

لمینت ابر و پارچه:

اساس کار دستگاه لمینت ابر و پارچه برپایه حرارت است و در صنایع مختلف مانند روکش های صندلی ماشین،مبل سازی،کیف و کفش دوزی و… دیگرصنایع کاربرد دارد  که اساس کار آن ها با چرم و یا پارچه ای است که باید پشت آنها از ابرو اسفنج استفاده شده باشد.

دستگاه لمینت ابر و اسفنج به پارچه شامل بخش های زیر میباشد:

دیگر محصولات ما:

ساخت دستگاه لمینت پارچه به پارچه

ساخت دستگاه لمینت چرم به پارچه

ساخت دستگاه لمینت چرم به چرم

برای اطلاع از:

دستگاه لمینت پارچه دست دوم،دستگاه لمینت حرارتی ابرو پارچه،قیمت دستگاه لمینت پارچه

میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید ، کارشناسان ما پاسخگو شما میباشند:پ

09120749070

09190749070

 

لازم به ذکر است تمامی محصولات ما دارای 12 ماه گارنتی و خدمات پس از فروش مادام العمر میباشد.

نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1399 زمان : 9:00 بازدید : 237 نویسنده : texmachine

شرکت تکس ماشین تولید کننده ی انواع ماشین آلات صنعتی نساجی از جمله دستگاه چاپ سیلندری پارچه و دستگاه کلندر پارچه میباشد.

درمورد دستگاه چاپ سیلندری ما بدانید:

چاپ سیلندری شرکت تکس ماشین دارای:

  • قابلیت تنظیم هوشمند میباشد که کار با این دستگاه را برای مشتریان آسان مینماید.
  • انتقال  کاملا صحیح و بدون نقص طرح در رنگ های مختلف.
  •  دارای خشک کن رلکسی میباشد.

برای مشاهده ی ادامه ی این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید

تکس ماشین

نظرات (1) تاریخ : یکشنبه 17 فروردین 1399 زمان : 11:02 بازدید : 69 نویسنده : texmachine

جهت گرفتن آبرفت پارچه از دستگاه کامپکتور استفاده می شود.

 

به کارگیری تجارب علم و تجارب مصرف کننده

سرعت بالای دستگاه

مصرف بهینه برق با اینورتر

فضای کمتری را اشغال می کند

استفاده از متریال بروز دنیا

12 ماه گارانتی

تأمین قطعه و خدمات مادام العمر

برای دیدن ادامه ی این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

تکس ماشین

نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 22 اسفند 1398 زمان : 12:25 بازدید : 93 نویسنده : texmachine

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 1,573
  • بازدید کلی : 7,667